Independer doet onderzoek naar service bij autoverzekering
De onafhankelijke verzekeringssite Independer heeft in 2006 een onderzoek gedaan naar de premies en service bij autoverzekeringen. In de periode van maart tot en met eind december 2006 hebben verzekerden op de site hun autoverzekeraar beoordeeld. Daarbij hebben ze hun autoverzekeraar moeten beoordelen naar een aantal service aspecten.
Gezien de enorme prijsdaling bij de autoverzekering was het spannend om te zien welke impact dit heeft gehad op de geboden service. Independer heeft geconstateerd dat in het jaar 2006 de premies van de autoverzekering op Independer gemiddeld met 15 procent zijn gedaald.
De resultaten van de beoordeling op service zijn gebaseerd op de informatie die is verkregen van ruim 100.000 bezoekers van de site. Deze bezoekers hebben de autoverzekeraars beoordeeld op verschillende service aspecten. Independer geeft in de resultaten aan dat de waardering van deze serviceaspecten gemiddeld met een tiende procent is gestegen. Deze heeft dus niet te lijden gehad van de daling in de premie voor de autoverzekering.
Onderwerpen waarop de autoverzekeraar was beoordeeld zijn onder andere:
- Klaar staan voor klanten
- Schadeafhandeling
- Beloften nakomen
In vergelijking tot de resultaten van eerdere jaren zien we een paar autoverzekeraars stijgen in de klant waardering. De Noordhollandsche van 1816 stijgt van 7,3 naar 7,7
Turien en Co. gaat van een beoordeling van 7,1 naar 7,5.
De nieuwkomer “verzekeruzelf” krijgt ook een hoge waardering. Deze heeft een klantenwaardering van 7,2 gekregen. Een hoge score maar daarmee blijft deze aanbieder van een autoverzekering wel onder het gemiddelde.
De best scorende auto verzekeraar, aldus Independer, is ZLM. Deze autoverzekeraar krijgt een beoordeling van 8,1